Page 1 of 1

neajunsurile motoarelor noi

Posted: 12 Nov 2012, 14:51
by mikcutu
Salutare,

In timp ce postam mesajul precedent (http://forum.pescarclub21.ro/viewtopic. ... 5&start=40), mi-a trecut prin minte ca poate, la fel cum si eu as avea nevoie de astfel de informatii, poate si altii ar fi interesati.
Asadar, consider ca experienta fiecaruia (numai) cu motoare noi este un bun prilej de informare pentru cei ce cauta motoare si nu se pricep.
Pentru asta, apelez ca cei care au folosit motoare noi sau stiu date tehnice despre moare noi, atat bune cat si rele, sa posteze aici spre a face un ghid bun de consultat la momentul in care vrem sa ne "insuram".
Spre exemplu:
"...eu stiu ca motorul XXX este greu, cantareste cu apoximativ a% mai mult fata de restul..."
"...eu stiu ca motorul YYY consuma cu apoximativ b% mai mult fata de restul..."
"...eu stiu ca motorul ZZZ se incinge mai tare fata de restul..."

sau:

"... cand cumperi un motor, ar trebui sa nu faca aia..."
"...cand cumperi un motor, trebuie verificat aia ..."

mii de multumiri tuturor care nu vor posta off topic

PS: @admin, daca se considera util, e posibil ca acest topic sa ramana sticky?

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 12 Nov 2012, 16:13
by ghinozo
tu cred ca o sa ramai neinsurat...

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 12 Nov 2012, 17:02
by Dan T
mikcutu wrote: "...eu stiu ca motorul XXX este greu, cantareste cu apoximativ a% mai mult fata de restul..."
Eu stiu ca motorul Mercury 9,9 cp 4T (nu stiu ce model este, an atc...) are 60 kg. Dovada sunt cele 2 hernii de disc (una era mai veche)...
De fapt cunosti motorul. L-am folosit la Dorin.

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 13 Nov 2012, 12:47
by DRM
Al meu are 37,5 kg !

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 13 Nov 2012, 14:35
by mikcutu
DRM wrote:Al meu are 37,5 kg !
Al tau este tot Mercury 9.9CP?

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 13 Nov 2012, 15:22
by DRM
Da, Mercury 9.9CP 4 timpi.

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 14 Nov 2012, 11:31
by Lorelai

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 16 Nov 2012, 14:45
by raitmaerg
Dan T wrote:
mikcutu wrote: "...eu stiu ca motorul XXX este greu, cantareste cu apoximativ a% mai mult fata de restul..."
Eu stiu ca motorul Mercury 9,9 cp 4T (nu stiu ce model este, an atc...) are 60 kg. Dovada sunt cele 2 hernii de disc (una era mai veche)...
De fapt cunosti motorul. L-am folosit la Dorin.

si eu care credeam ca Yamaha mea de 9,9 cu 48 kg e grea.....inseamna ca e bine, la altii e mai rau.

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 17 Nov 2012, 14:56
by arlan
Giorgiane, nu-l lua de corect pe DanT ( Aligheri ), e fitzar, daca-i observat era "beteag" d'inainte :lol: , acu' s-a agravat dar nu de la motor ci de la kg in plus :roll: , dar asa se alinta el. In plus el vorbeste de motor nou, de 49 KG. Al tau n-o fost nou, cand era mai greu! .. acu' dupa cateva randuri de shpan date jos s-a usurat cu 2-3 kg :lol: .
Pentru cei care sunt interesati de motor nou, cateva sfaturi:
- puterea necesara e data de tipul de barca, fabricantul indica puterea maxima si tre cautat unul cat mai aproape.
- la puteri mici e preferabil, la limita, un motor in 2 cilindrii ( este mai echilibrat, nu-i zgomotos si nu transmite vibratii ).
- daca barca permite cizma scurta, asa e bine sa fie achizitionat ( intra mai usor in glisaj si da alta tzinuta de navigatie ).
- un motor in 2 timpi este mai usor dar mai zgomotos, e preferabil unul de ultima generatie care are rezervor de ulei separat pentru amestec ( este mai simplu constructiv, este mai usor de transportat si exploatat, amestecul si-l face singur cat este nevoie ) ATENTIE - e mai scump si consuma mai mult, dar la cat "tragem" de el, cam maxim 50 ore pe an, se fac mai multe socoteli.
- pe branduri : FIABILE - Honda, Mercury, Evinrude, Johnson, Suzuki, Nissan, Yamaha s.a.
Mult mai multe info pe http://www.outboard-engine.com/ sau wikipedia :lol:
Traiasca Garda si Komandantul

Re: neajunsurile motoarelor noi

Posted: 19 Nov 2012, 15:48
by Mihai Vinturache
Sorine, iti multumim.

O postare la obiect, utila, serioasa si laconica.