Adar Marian wrote:Explicit indeajuns pentru exemplul dat, insa deja am o alta nelamurire, citez:
"Clubul de spinning finanteaza cu 25 lei, asociatia (din bugetul "centralizat) cu 25 lei, iar participantul cu 50 lei." - asta presupune bugete diferite ale asociatiei si cluburilor in parte, de unde concluzia ca vor fi taxe separate pentru fiecare, respectiv una catre asociatie, alta catre clubul la care adereaza.
Pescarul care vrea sa fie arbitru, sa mearga cu craparii la concursuri dar si la Dunare, decarteaza de patru ori?
Intrebarile sunt pertinente si ma grabesc sa raspund, chiar mai pe larg:
a) toti pescarii care vor adera la noi vor fi beneficiarii unui Carnet de Membru al Asociatiei
b) cei care doresc sa adere la unul din cluburi vor avea si o legitimatie a clubului (card sau cartonas personalizat) la care adera
c) odata cu distribuirea permiselor ANPA, asociatia se va ocupa de obtinerea acestora, fara vreun adaos
d) pentru membrii Clubului "pescar la Dunare si-n Delta", asociatia obtine PG-uri fara nici un adaos la taxele oficiale (daca vor fi astfel de taxe, evident).
Toate acestea vor fi precizate, cu sume, drepturi si obligatii, in OFERTA PC 21 si Programul de actiuni (in prezent lucram la cele doua).
Dau totusi un exemplu :
Un membru al Asociatiei va plati, in total, suma S, compusa din : A (c/v carnet -cca 5 lei) + B (cotizatie membru Asociatie) + C (taxe la stat). Daca intra si intr-un club, va mai plati suma D.
Deci, A stim ce inseamna (acopera costul carnetului), iar B acopera costurile de functionare ale Asociatiei-care vor fi minime, plus posibilitatea de a contribui la unele actiuni, C se duce integral la stat.
Cei care opteaza si pentru un club, achita si D. Sumele stranse la D vor fi cheltuite pe trei directii : finantarea unor dotari
la dispozitia membrilor clubului, suportarea partiala a costurilor la participarea membrilor clubului la actiunile din programul de activitati, participarea la fondul centralizat al asociatiei - cel mai mic procent).
Toate aceste cheltuieli se vor face in mod transparent, iar achizitiile principale vor fi rezultatul consultarii membrilor.
Se vor evita cazurile de finantare a "dunarenilor" din fondurile crapistilor sau arbitrilor si invers.
Bugetul va fi unul singur, dar va avea componente distincte la capitolul cheltuieli, de pilda :
- disponibil dotari "dunareni"
- disponibil "crapari"
- disponibil ""arbitri"
etc, cu autonomia larga cluburilor sa dispuna de aceste sume, conform nevoilor si interesului membrilor.
Se poate intra in doua sau mai multe cluburi, cu plata sumei D corespunzatoare fiecarui club, pentru a deveni membru deplin al cluburilor respective. Nu este obligatoriu, pentru ca, asa cum am aratat, membrii unui club pot participa ,la cerere,la actiunile altuia, in conditiile aratate in postarea anterioara.
Daca n-am fost clar, intrebati si primiti raspuns.