sfaturi achizitie motor barca

Anunţurile Asociaţiei Pescar Club 21

Moderators: cezar, administrator, PETREMAN

Valentin Petrovici

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by Valentin Petrovici »

După cîte am înţeles eu nu are şi nici nu o să-şi cumpere barcă. Închiriază de prin deltă şi pune motorul pe ea.
User avatar
mikcutu
Posts: 751
Joined: 26 Oct 2009, 09:53

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by mikcutu »

da. in acest moment, acesta e planul meu.
bineinteles, in viitor o sa imi cumpar si barca...
Za dacs cam from za tracs!
User avatar
valic
Posts: 1734
Joined: 25 Oct 2009, 12:24
Location: Bucuresti

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by valic »

mikutule da-mi un telefon
Valic
0744 644 368
User avatar
modigliani
Posts: 664
Joined: 20 Jan 2010, 13:47

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by modigliani »

Valentin Petrovici wrote: Ăla este un motor antic vechi şi de demult. Yamaha în formatul ală nu prea am văzut. Eu sunt de aceiaşi părere. Mai mic, nou şi în 4 timpi.
.... Drept !!!
Valic wrote:EU asa model de Yamaha nu am vazut ............. !!!!!!!!!!!!!!!! si am 3 motoare Yamaha diferite ..........
E tzeapa curata ........................
.... Drept !!!
Valentin Petrovici wrote:Mă îndoiesc că este şi Yamaha după cum arată. Yamaha pot scrie şi eu pe orice motor.
.... Drept !!!
Valentin Petrovici wrote: Cît despre scris......este inestetic lucru nepermis la Yamaha. Este banii mikuţului şi face ce vrea cu ei. Dar cred că acum îi face cadou samsarului.
.... Drept !!!


...........................................................

Ba , da-o dracu' de manareala ! Ala nu-i motor mai mare de 6 CP . Aia nu-i cizma de motor de 10 cum nu-i Baracuda mea Transoceanic !!! E teapa tati , e teapa ! Cauta altul , si asa cum iti spune toata lumea nu lua ceva mai mare de 6 CP . Un 6 CP impinge glorios si-o lotca de 19 , d-apai o Laguna sau vreo pneumatica !

Spui ca-n timp vrei sa-ti iei si barca . Aici se naste o alta discutie : catre ce te orientezi ? Conteaza extraordinar de mult la alegerea tipului si puterii motorului , mai ales in privinta cizmei !!!

O fibra ( sa zicem ) presupune pe langa ea si motor .... urmatoarele : Peridoc ( inmatriculat ) , carlig de remorcare , instalatia electrica extinsa la masina ( presupunand ca nu o ai deja ) , putine locuri de lasat la apa , angarale pe drumuri dificile , etc . Nu zic nu viza asa ceva , e treaba ta . Insa gandeste-te bine inainte . Focalizeaza-ti atentia spre un anumit tip de barca , si daca vrei sa-ti iei inaintea ei motorul , ia acel motor ce stii sigur ca va face pereche impecabil cu aceasta .

..........................................................

Putintel cam off-topic dar se preteaza , zic eu , in acest topic , am auzit din sursa ...... sa zicem semi-sigura ca se va trece la inmatricularea ( mai exact declararea )tuturor motoarelor , iar inca un pas vizat va fi interzicerea utilizarii motoarelor de 2T ( in timp , nu imediat ) . Ce stiti despre asta ? Eu am auzit povestea asta de la un ofiter de frontiera de la Giurgiu . Batea campii ???

Ca daca nu-i batea si stia el ceva-ceva , in acest moment cel mai putin potrivit motor pentru achizitionare este de 2T .

Repet , e doar un zvon , nu afirm nimic concret , ba dimpotriva va intreb si pe voi daca stiti ceva despre asta .
"in livada de ciresi ..... degeaba incerci sa cauti prune . Trebuieste sa cauti in livada de pruni . Unde degeaba vei incerca sa gasesti cirese . Ca atare ..... umbla din livada in livada . Iti vei umple cosul de ..... FRUCTE !"
User avatar
PETREMAN
Moderator
Posts: 892
Joined: 23 Mar 2010, 10:08
Location: BUCURESTI
Contact:

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by PETREMAN »

Cred ca motorul ala are 10 hp daca -i mai pui tu vreo 4-5 de la masina sau din alta parte ,iar ca sa arate asa lucios i-a dat lustru cu motorina sa fie aratos ,deh .....e de vanzare.Scrisul ala mare e facut pe ploter ,tiganeala ca sa mai acopere zgarieturi ,ce sa mai daca te hotarasti sa-l iei macar sa-i faci proba,sa mergi cu el ;) Numai bine.
User avatar
Lorelai
Posts: 1517
Joined: 20 Apr 2010, 12:34
Location: Langa Bucuresti

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by Lorelai »

Tot din acelasi tip de sursa am aflat si eu ceva asemanator.
In urma tendintelor europene in materie de poluare, in momentul de fata este interzisa comercializarea de catre firmele de profil a motoarelor in 2 timpi (Ca motoare noi)
De fapt nici nu cred ca se se mai fabrica multe, oricum pentru Europa oferta este 0.
Probabil ca in timp, chiar foarte scurt, la fel ca la masini, legislatia va fi modificata in sensul descurajarii utilizarii acestor tipuri de motoare.
De interzis nu cred ca se va intampla, pastrand similitudinea cu motoarele auto.
Oricum, totul o sa vina de la Bruxelles, cu amendamentele de rigoare de a mai scoate un banut a celor pe care ii stim.
Pana la urma barca e articol de lux, nu?
Lorelai
Dan Surdu
d.surdu@yahoo.com
Tel. 0725985958
cezar
Posts: 3609
Joined: 23 Oct 2009, 16:11

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by cezar »

Mikcutule, de doua ore ma chinui sa-mi aduc aminte unde am mai vazut asa ceva; intr-un final, am reusit !

Este un ZUNDAPP de 5,5 HP, "antic si de demult". Dupa cum bine stii, fiecare firma care se respecta are o linie de design. Motoarele Zundapp (de 2 HP, de 4 HP si de 5,5HP) aveau acea forma de capac, dar erau colorate portocaliu ci alb, cu o dunga neagra jos. Puterea motorului era inscriptionata cu cifre mari, negre. Motorul permite niste modificari pe care un "artist mecanic" le poate face, puterea poate fi crescuta, dar despre fiabilitate si mai ales consum de benzina, nu vrei sa stii...

Nu se mai fabrica modelul asta din 1984. Am cumparat (foarte ieftin) unul la mana a doua prin 1991 (de 4 cai), l-am folosit cam trei-patru iesiri, apoi trebuia sa-i fac segmentare si nu gaseam nici pe cine sa faca, nici cu ce...Asa ca l-am dat la fiare vechi.
Singurul set motor compatibil era cel de motocicleta Zundapp. Precizez ca este vorba de motocicletele (excelente) folosite de Wehrmacht in al doilea razboi mondial. Zundapp era pentru motoarele in doi timp, ceea ce este azi Ferrari pentru Formula 1.
Dar, vremea lor a trecut de mult !

100 %, este un motor gasit pe undeva, vopsit ca sa aiba o fata comerciala, apoi pus in vanzare pentru ca...multi vad, putin cunosc !

Deci, TEAPAAAA !
cezar
Posts: 3609
Joined: 23 Oct 2009, 16:11

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by cezar »

Lorelai wrote:Tot din acelasi tip de sursa am aflat si eu ceva asemanator.
In urma tendintelor europene in materie de poluare, in momentul de fata este interzisa comercializarea de catre firmele de profil a motoarelor in 2 timpi (Ca motoare noi)
De fapt nici nu cred ca se se mai fabrica multe, oricum pentru Europa oferta este 0.
Probabil ca in timp, chiar foarte scurt, la fel ca la masini, legislatia va fi modificata in sensul descurajarii utilizarii acestor tipuri de motoare.
De interzis nu cred ca se va intampla, pastrand similitudinea cu motoarele auto.
Oricum, totul o sa vina de la Bruxelles, cu amendamentele de rigoare de a mai scoate un banut a celor pe care ii stim.
Pana la urma barca e articol de lux, nu?

Din 01.01.2012, motoarele in doi timpi nu mai pot fi folosite in Uniunea Europeana.

Este drept, exista un "mecanism de flexibilitate", care permite tarilor membre UE sa reduca gradual numarul motoarelor in 2 timpi, obligandu-se sa plateasca anumite compensatii la Fondul European de Mediu. Nu cred ca Romania isi va permite sa plateasca.
Probabil, vor mai fi folosite cativa ani "la mica intelegere, apoi ...
User avatar
mikcutu
Posts: 751
Joined: 26 Oct 2009, 09:53

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by mikcutu »

domnilor, multumesc mult pentru sfaturi.
M-am deci, nu il mai iau.

Inca odata mii de multumiri pentru sfaturi.
Za dacs cam from za tracs!
User avatar
mikcutu
Posts: 751
Joined: 26 Oct 2009, 09:53

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by mikcutu »

...si ultima descutie ajuta cu vanzatorul:

Mikcutu: salut
...Mitza... Mihaita: salut
Mikcutu: am arata cunoscatorilor anuntul tau cu motorul si m-au convins sa nu il mai iau
...Mitza... Mihaita: din ce motiv
Mikcutu: este prea dubios
Mikcutu: 1 la mana este faptul ca vopseaua este prea noua si poate ascunde lipiri fine, la cizma, block motor
Mikcutu: 2. forma nu il recomanda ca fiind un yamaha ci mai degraba un zundapp
Mikcutu: 3. marimea nu pare a fi de 10 cai ci mai mic
...Mitza... Mihaita: nu e de 10 cp
...Mitza... Mihaita: e de 9.9
Mikcutu: da. dar tot nu arata nici a 9.9 cai
...Mitza... Mihaita: motoru nu e vopsit
...Mitza... Mihaita: decat carcasa
Mikcutu: pai carcasa, exteriorul...
...Mitza... Mihaita: cum credeti
...Mitza... Mihaita: iti dau un ducati 100
...Mitza... Mihaita: de 15 cp
Mikcutu: l-am vazut
...Mitza... Mihaita: cu vopsea original
Mikcutu: momentan mai astept si alte oferte care vor aparea in iarna
...Mitza... Mihaita is typing...
...Mitza... Mihaita: ok
Mikcutu: o seara buna

deci nu a negat nici una din ipotezele mele(voastre)...
Za dacs cam from za tracs!
User avatar
arlan
Posts: 462
Joined: 23 Apr 2010, 11:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by arlan »

....am si eu ceva experienta, 3 sh si de 3 ani Mercury nou de 8cp, iar in 2 sh mi-am bagat ghearele pin'la cot si-am si manufacturat axe pe vremea cand mai existau meseriasi prin tara ( strungari, frezori, tratamentisti ). De barci sunt numa la a 2 si tare ma bantuie un gand de cateva mii de km ... asa ca, mai vb pe viitor daca nu te hotarasti ...
Acum intr-o ordine fireasca, care reiese si din postarile anterioare, actiunea la care te gandesti s-ar desfasura cam asa :
putere: 6 - 10 cp(4t) sau 15 cp(2t), limita e data de greutatea transportabila ( sunt multe manevre parcare - ponton - vapor sau barca, sus - jos ), daca n-ai un Vineri cu tine !!!..ca idee un 15 cp( 2t ) duce bine o barca 4 -5 m, una bine facuta o baga in semiplanare. Sub 6 cp sunt bune pentru barci de guma dar si pe barca stil lotca, merg brici.
cizma:scurta - indicata barci guma sau PAFS ( fibra ) sub 4 m / lunga - bune pe orice barca, ma refer la ce gandesti sa achizitionezi in viitor ( cu o "blana" de stejar prinsa pe oglinda pupei reglezi inaltimea de prindere a motorului.
Vis-a-vis de sh versus new, parerea mea e cam asa. Pana in 15 cp ( info orientativ: sh cu pana 100 ore de functionare se vand cam cu 100 euro/cp ) sa te orientezi catre ceva nou, diferenta nu-i prea mare, vezi paranteza, peste 15 cp gasesti sh bun la cei cu fitze'n cap ce vor 100 cp si vand 25/40 cp.
Ca teorie, la unul care a mai tras de motoare de barca si altzii ca mine cu ceva cunostinte tehnice despre, se poate "nimeri" un sh procopsit.
Exemple:
1.blochezi( cuplata ) elicea si invartzi stg/dr volanta, se obs jocul in lantzul pinioanelor( jocuri, uzura, zgomote dubioase ) si uzura rulmenti paliere
2.rotesti volanta din 10 in 10 grade si fortzezi elicea, obs eventual dinte lipsa/stemuit sau eventuala alta pozitie cu joc dubios
3.treci la impuse la butoi, dupa ce-l lasi pe vanzator sa-si faca reclama la liber alese cand analizezi, cum s-a mai povestit p'aici, jetul de apa: continuu si puternic, stil sifon e ok, cu temp 30*C, e super ( pompa de apa buna ) / stil sifon pe final, mai sparcait asa, cu temp spre cald bine, rotor uzat( sau patineaza pe ax ) sau membrana sparta ( dupa tip ) / prezenta abundenta abur - soliciti schimbarea racirii sau minus 250-300 euro la pret. / atentie cand bagi mana in jetul de apa de racire, nu atat la temperatura cat la frecat intre degete si miros, se poate aprecia starea garniturilor baie si chiuloasa, se va simti ulei sau benzina ....
...acum consider c-am scris suficient sa te conving sa nu faci o asa miscare fara un "chiama un prieten" sau sa achizitionezi unul nou ( motor, nu prieten ) .... s-auzim de bine !
Traiasca garda si capitanul
"Teorie este atunci cand stii totul dar nu merge nimic.
Practica este atunci cand merge totul dar nu stii de ce.
Eu imbin teoria cu practica Nu merge nimic si nu stiu de ce"

Sorin Varlan
0724.211.286 orange/ 0766517110 cosmote/ 0770202976 digi
User avatar
mikcutu
Posts: 751
Joined: 26 Oct 2009, 09:53

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by mikcutu »

Multumesc mult de detalii. intadevar foarte interesante. O sa tin cont de ele chiar daca o sa imi cumpar un motor nou...
Za dacs cam from za tracs!
User avatar
arlan
Posts: 462
Joined: 23 Apr 2010, 11:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by arlan »

...cu mare placere ..... inca ceva!
ATENTIE....la consum este diferenta la cele in jur de 10 cai 4t consuma putzin peste jumatate decat unul 2t ..!!!!!
"Teorie este atunci cand stii totul dar nu merge nimic.
Practica este atunci cand merge totul dar nu stii de ce.
Eu imbin teoria cu practica Nu merge nimic si nu stiu de ce"

Sorin Varlan
0724.211.286 orange/ 0766517110 cosmote/ 0770202976 digi
User avatar
Lorelai
Posts: 1517
Joined: 20 Apr 2010, 12:34
Location: Langa Bucuresti

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by Lorelai »

Pentru Mikcutu
Permis de conducator barca ai ?
Peste 5 CP trebuie !
Lorelai
Dan Surdu
d.surdu@yahoo.com
Tel. 0725985958
User avatar
valic
Posts: 1734
Joined: 25 Oct 2009, 12:24
Location: Bucuresti

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by valic »

Lorelai wrote:Pentru Mikcutu
Permis de conducator barca ai ?
Peste 5 CP trebuie !
Cred ca peste 4 CP ............ ca de 5 nu prea exista, dar mai exact legea face referire la KW nu la CP , si parca zice ca trebuie permis peste 3,8 KW, dar trebuie sa mai verific, ca de, am uitat .......... "roza"
Last edited by valic on 26 Nov 2010, 08:55, edited 1 time in total.
Valic
0744 644 368
User avatar
modigliani
Posts: 664
Joined: 20 Jan 2010, 13:47

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by modigliani »

Peste 4,93 HP necesita permis de navigatie , indiferent de tipul si dimensiunea ambarcatiunii .
"in livada de ciresi ..... degeaba incerci sa cauti prune . Trebuieste sa cauti in livada de pruni . Unde degeaba vei incerca sa gasesti cirese . Ca atare ..... umbla din livada in livada . Iti vei umple cosul de ..... FRUCTE !"
User avatar
Lorelai
Posts: 1517
Joined: 20 Apr 2010, 12:34
Location: Langa Bucuresti

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by Lorelai »

Buna seara
Va dau baza argumentelor mele ;
Permis conducere ambarcatiune – legislatie – ordinul 534
Referinta in text :
Art. 4: Dispoziţii tranzitorii şi finale
(1)Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa A, emise până la data
intrării în vigoare a prezentului ordin, se vor preschimba până la data de 31 decembrie 2008, cu
îndeplinirea condiţiilor prevăzute în anexa nr. 1.
(2)Pentru a conduce o ambarcaţiune de agrement cu o putere a motorului de până la 3,68 kW pe ape
interioare nu este necesară deţinerea certificatului internaţional de conducător de ambarcaţiune de
agrement clasa D.
Referinta calcule fizice :
5 cp(HP) =3,677 kW
Cu stima,
Lorelai
Lorelai
Dan Surdu
d.surdu@yahoo.com
Tel. 0725985958
User avatar
mikcutu
Posts: 751
Joined: 26 Oct 2009, 09:53

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by mikcutu »

momentan nu am, dar lucrez la asta...
Za dacs cam from za tracs!
User avatar
CRISTI DINU
Posts: 447
Joined: 12 May 2010, 21:17
Location: Bucuresti

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by CRISTI DINU »

va salut,tot se discuta despre permis pe acest topic deschis de colegu,am tot cautat pe site,imi permit sa fac o paranteza vis a vis de permis,se mai fac cumva inscrieri pentru pemise in acest an ? vreau sa ma inscriu eu si inca cineva ,se poate ! multumesc.
Adrenalina inpinge pistonul
Pescuitul te intinereste !
User avatar
Lorelai
Posts: 1517
Joined: 20 Apr 2010, 12:34
Location: Langa Bucuresti

Re: sfaturi achizitie motor barca

Post by Lorelai »

Buna seara
Incep prin a-mi exprima respectul total pentru initiativa lui Valic de a initia colegi in domeniul conducerii unei ambarcatiuni.
Chiar si eu, acum un an, avand deja permis, am vrut sa apelez la aceasta oportunitate, lucru nerealizat din cauza calendarului.Am vazut
ulterior niste postari, dupa parerea mea neelegante,punand intrebarea ce "acreditare au cursurile", ca de ce se cer bani.
Problema este ca un om inimos, pe barca si mai ales timpul lui, banii reprezentand numai logistica si carburantul, a vrut sa initieze, mai ales practic ,niste doritori ai practicarii acestei activitati placute.
In fapt, autoritatea care elibereaza permise conducator ambarcatiune este pentru bucuresteni Capitania Snagov, cu punct de lucru Oficiul de capitanie Herastrau, pe lac , in dreptul pavilionului expozitional.
Acolo se face inscrierea, se depun actele, se platesc taxele si in functie de programare, de obicei o sesiune pe luna, se da examenul.
Tot acolo, contra cost, pe vremea mea asa era, se poate procura literatura necesara. Daca nu, de la prieteni, de pe internet.
Examenul este doar teoretic, pe baza de grila.Se poate obtine in aceeasi sesiune D si C.
Deci pana in primavara se poate obtine permisul de conducere.tine numai de aspirant.
Dupa aceea, cu sprijinul lui Valic, al meu sau a altor colegi se poate face botezul apei.
Sau, cazul meu, aer in piept si la atac pe Snagov. Cea mai buna scoala este practica.
Mult succes , nu mai pierde timpul !
Lorelai
Dan Surdu
d.surdu@yahoo.com
Tel. 0725985958
Post Reply

Return to “Anunţuri Pescar Club 21”